Saturday, August 14, 2010

Bulan puasa..

Salam,

Pepagi lepas subuh ada kuliah.
Ngantuk wehh..

Tapi dengar la jugak. Tak tidur..walaupun hoyong hayang.
Kisah bulan puasa la. Apa lagi kan.

Ustaz kata bulan puasa ni satu ni'mat dan kurniaan.
Yang Allah bagi kat umat Muhammad ni.
Banyaakkkkkkk FADILAT.
Rebutlah peluang..
.
.
Aku anggukkkkk. Tak geleng tau!

Bulan puasa kena rajin baca quran.
Ye laa..ye..aku cuba baca walaupun takder ler pandai atau rajin sangat.
Boleh la...pelan pelan.

Kena rajin buat Tarawih.
Ye la...aku buat..takder la doploh.
Lapan pun kira okay la tuh!
( sebab itu yang aku mampu kan? )

Jangan ngumpat...
jangan itu..
jangan ini...

Errr....
orang POMPUAN 2010 nih tak rajin ngumpat dah!!
Yang NGUMPAT jadi TETAMU kat pagar atau jadi AHLI MESORAT TINGKAP....
itu zaman 50an.
hehehehe..USTAZ yang kata!! Bukan aku.

Tapi kalau ada yang ngumpat PAKAI TETINGKAP WINDOW kat FB amacam?
SEKARANG NI MENGUMPAT GUNA TANGAN.....
CANGGIHHHH KAN???
Bukan lidah dan mulut!!!

hmmmmmm macam mana tuh? Tak per???

sekian

6 comments:

kakpah said...

tu kira ngumpat moden. dosa samo gak tu..

anjang said...

no komen

DrSam said...

banyak perkara yang kita anggap rutin atau aktiviti biasa di bulan biasa, kena kurangkan atau pelan-pelan tinggalkan dibulan yang mulia ni. Termasuk berFB, membaca suratkhabar, tengok TV, ke pasar malam/bazaar Ramadhan dan juga berblog :) Takut terkurus pahala posa :)

Selamat berbuka puasa, dan menunaikan ibadah yang lain semoga mendapat rahmat yang melimpah ruah

tasekM said...

ai ngumpat diri sendiri je kak... tak pe, kan...? ha ha.


.

ashley said...

Dr Sam,
oh ye...FB tu patut tutup terus jer kan...
Blog? Isi yang bermenafaat tak per.
TV? memang tak rajin tengok. Bulan puasa pun tak rajin. Sokkabar..hmmmm itu orang lelaki punya HOBI! Not me.

TM,
Ko muhasabah diri?
okay per.

ashley said...

kakpah,
betui la kan

anjang,
aik??