Sunday, August 24, 2008

mifc-pertandingan bunga api-putrajaya-2008

Salam, terlalu banyak perkara yang berlaku dalam masa cuti sekolah ni. Dan aku mengambil kesempatan untuk bersama keluarga untuk pelbagai aktiviti. Antaranya melihat pertandingan bunga api di Putrajaya pada 16hb ogos. Aku dan suami bersama tujuh anak anakku untuk melihat bunga api yang dihasilkan oleh negara China. Kami pergi jam 9.30 malam kerana bunga api hanya akan kelihatan pada jam 10 malam. Seumur hidup aku inilah pertamakali aku beriya pergi dan melihat pertandingan bunga api kerana tujuan sebenar aku melihatnya adalah untuk menggunakan kamera jenama Nikon yang baru dibelikan oleh suami kepadaku. Aku ingin mengambil gambar pancaran bunga api dengan menggunakan kamera ini. Sebelum ini aku memang pernah melihat bunga api tetapi secara kebetulan.
Cumanya pada kali ini aku merasa agak terkilan kerana kedudukan kami yang jauh dan aku tidak berpeluang untuk mengambil gambar secara dekat. Aku juga agak terkilan kerana masih lagi bingung untuk menggunakan kamera baru aku itu..Almaklum...masih amatur. Dan baru kutahu rupa rupanya nak mengambil gambar dimalam hari adalah almost 'wajib' juga menggunakan 'tripod'..yang mana aku sengaja tinggalkan di rumah..hmm..

No comments: