Thursday, August 14, 2008

Liii..OOOO..pard

Tadi aku mendapat email dari seorang kawan.
Memorinya agak baik kerana telah mengingat kan aku satu kelucuan yang pernah terjadi di kelas Englishku. Waktu itu tak silap aku dalam tingkatan 2. Atau mungkin juga dalam tingkatan 3. Tapi seingat ingat aku cikgu yang mengajar aku waktu itu ialah Mr Tan.
Cikgu ini mungkin menggantikan Pn Lucy yang selalu sakit masa tingkatan 2. Puan Lucy ini juga mengajar English dalam Tingkatan 3, jadi aku agak kurang pasti tahun sebenar kejadian ini.

Waktu itu aku berada dalam set B, English. Belajar tentang haiwan. Apabila kelas ditanya tentang sesuatu mengenai nama binatang ini dan aku betul betul pasti tentang jawapannya maka dengan penuh perasaan dan keyakinan aku bertempik sekuat hati...LIIII-OOOOO-PARD!!

Berderai satu kelas ketawa!! Jawapan aku memang betul..LEOPARD! Tapi sebutan aku memang salah. Mr Tan ketawa..satu kelas ketawa..

Tapi aku rasa aku tetap betul!!~~~~

No comments: