Friday, August 08, 2008

hadiah berharga RM 1 untuk kakak angkatku..

Bila aku ingat balik peristiwa ni, aku gelak sorang sorang.Betapa innocentnya aku time tu..but than aku berharap keikhlasan aku dikira juga..

The year was in 1980.The place was at SMTSP. Waktu tu ada seoang kakak yang bernama kak Zanariah, 2 years elder than me. Kakak ni form three, manakala aku pulak form one. Kakak ni beriya iya benar nak jadikan aku adik angkatnya tetapi waktu tu, aku ni tak berapa sure apasal kakak ni nak jadikan aku adik angkatnya..
Time tu macam trend pulak adik angkat, kak angkat ni..hmmmm

Sekali..entah bulan berapa..kakak ni menjemputlah aku ke dorm nya pada satu malam. Kebetulan pula kawan baik aku waktu tu, Marhaida tinggal satu dorm dengan kakak ni. Malam tu katanya nak diadakan birthday party..Birthday kak Zanariah nilah.
Marhaida tanya pada aku, nak beli apa untuk kakak angkat aku tu..
Aku pulak kebetulan bukannya ada duit waktu tu..
Aku pun fikir apa menda yang aku suka time tu yang boleh dijadikan hadiah untuk kakak ni dan pastinya ianya berharga murah sekali disebabkan at the time fulusnya begitu limited sekali.

At that time,aku ni suka makan twisties dan waktu tu harga twisties sebungkus ialah dua puluh sen. Nak tahu apa yang aku beli untuk kakak ni???..Yes..5 bungkus twisties yang semuanya berharga RM 1.Twisties ini pula aku bungkuskan dengan kertas pembalut buku yang berwarna coklat berharga 35 sen waktu itu..

Malam itu dengan rasa bangganya aku menghadiahkan JUNK FOOD, 5 bungkus twisties untuk kakak angkatku..Walaupun kawan aku dan kakak kakak dalam dorm tu ketawa melihatkan hadiah yang besar tetapi berharga RM1 itu tetapi bagi aku apa yang penting keikhlasan dan kesungguhan aku untuk memberi hadiah pada kakak itu sepatutnya di ambilkira...

errrr....tapi sekarang ni kalau aku terima hadiah JUNK FOOD berharga rm1 pulak. dari mana mana individu, aku wonder pulak apa reaksi aku...

2 comments:

Gurindam Jiwa said...

Cakap terima kaseh je lah. Apatah lagi kalau yang beri tu baru Form One.

Dah pandai tukar tema ni, bagus bagus ...

hidayatun said...

kasi can sama gua le brader...nanti putus idea lak..