Saturday, April 02, 2011

Ingat lagi tak Projek Buku Hijau kami?

Assalam,

Sebenar malas nak tulis panjang.
Esok Ahad 3/4/2011 sukan Aulad.
Aku kena tidur awal.
Sekarang dah sepuluh lebih.
Si Muhammad dok melompat lompat lagi..GERAM BETUL..
Esok macam mana nak sampai di stadium jam 7.30 pun aku tak tahu..kalau tak tidur lagi sekarang...

oh yaa..LARI PULAK topik.

Budak berdua di atas sinun tu saja posing jer.
Topik sebenar nak cerita gambar gambar kat bawah ni.


Terung kami dah berbunga..
ALAMAK..!!!
terpadam pulak gambar cili aku nih..
HAIHHH..
Tertekan..malas nak UPLOAD dah..
ciss


Tomato pun..
cuma sekarang cuaca agak panas..
.
.
tomato ni pokok BANYAK songel..
Pesen nak duduk dalam AIRCON
sejuk sejuk..
kalau tidak, dia cepat layu..
kuning je daun dia..


bendi?
hehehe
lepas ni pakat pakat BERSAMBAL dan..berulamkan BENDI!!


sekian

6 comments:

Aku said...

buku hijau... 1974 kan?

AZANI said...

salam hidayatun
berbudi pada bumi
amalan mulia..

kakpah said...

tanam lagi banyak2. lepas ni boleh bukak gerai kat depan tadika jual sayur kehkeh..

ashley said...

Aku,
entah le tahun berapa Buku Hijau ini dilancarkan..tapi masa aku sekolah rendah dulu memang ada budak budak darjah 5 dan 6 disuruh berkebun..kira macam kokurikulum laa..petang petang kena datang sekolah, gembur tanah, cabut rumput, siram pokok..lepas tu sama sama petik kacang panjang, cili merah, bendi, cabut ubi kayu...MEMORY INDAH masa sekolah rendah.
Sekolah memang ada sediakan kawasan untuk kami berkebun..
Sekarang ni dah tak der le pulok..

Azani,
yup..amalan mulia dan bila berhasil..menggembirakan hati..Alhamdulillah.

Kakpah,
dah rasa macam nyonya pulak kakpah weii..
hahaha
bior bebenor..

tasekM said...

tu bendi ke tunjuk langit tu kak...? hahaha....





.

ashley said...

Tas,
hahaha.
.
.
ko nampak buah tu nunjuk langit jerr