Thursday, April 28, 2011

Jannah

Assalam,

Hari Sabtu yang lalu kami berdua ke sana.
Meninjau satu kelahiran baru..
Alhamdulillah syukur...
.
.
.
Eh...dah ramai juga cucu cucu mak aku rupanya.
Hmmm...

9 + 9 + 4 + 4 1/2 + 2 = 28 1/2 dah!!
.
.
.
Cucu yang ke 28 ni adalah anak kepada adik aku..si SHA.
Sha ni hari tu ADA FINAL EXAM..almaklumlah..belajor pun tak habis habis lagi.
Dia dok minta minta JANGAN TERBERANAK sebelum exam.
Alhamdulillah..dah selesai exam, baru beranak.
hehehehehe
.
.
.
Buat camno kan...
Dah nak kahwin..
Dah kahwin, tak kan tak beranak pulok.
.
.
.
Cumanya time dia nak bersalin tu doktor yang nyambut baby dia umur baru 25..
Tak kahwin lagi pulok tu.
Mesti dok tengah housemanship lagi.
Doktor tu tanya umur adik aku berapa?
Adik aku kabor le...26.
Doktor tu ada ke pulok cakap..." Hai umur baru 26, dah anak dua?? Saya umur 25, kahwin pun tak lagi."
.
.
.
WAHAI adik doktor yang dikasihi...tak kisah le dia nak beranak dua ke, tiga ke,empat ke..bahkan sepuluh sekali pun.
Dah jodoh dia, dah rezeki dia...
Usah le banding bandingkan dengan diri anda sendiri..
Tu tak tanya KAKAK BUDAK YANG BERSALIN TU!!
.
.
umur kakak dia 23, anak sorang.
umur kakak dia 25, anak 2 orang.
umur kakak dia 27, anak 3 orang.
.
.
.
dan seterusnya la...
hihihihihi...

Adik aku kata doktor tu tak berapa reti MENJAHIT!. Sakit ya Rabbi
haiiihh...
Buat cam no adikku...budak muda yang jadi doktor memang macam tu.
ADA KURENG SIKIT PENGALAMAN.
.
.
.
sebab tu aku lebih suka mak BIDAN umur 30an - 40 an yang sambut anak aku time bersalin.
CEKAP DAN PANTAS!!
Kalah doktor doktor muda nih...
sebab apa?

sebab MAK BIDAN TERLATIH ni pengkhususan dia MEMANG NYAMBUT orang BERSALIN.
Sedangkan doktor ni banyak sangat mender dia nak kena study.
Itu le pasalnye..
Mak BIDAN ni lebih cekap.
.
.
.
.
tak caya?
cuba tanya tanya around!!
.
.
.
Jangan marah adik kakak abang doktor!!!

BTW, siapa nama anak sedara baru aku yang baru?
hihihihi...tu tajuk kat atas tuuuuu...


sekian

11 comments:

ashley said...

Tas,
errr.....tak komen pun tak per.
aku faham..
hihi

Aku said...

Kak, aku jalan-jalan dan jumpa ni...

AL-Anfal [28] Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian, dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.

At-Taghabun [15] Sesunggguhnya harta-benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian, dan disisi Allah jualah pahala yang besar.

Al-Munafiqun [9] Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu dilalaikan oleh harta benda kamu dan anak-pinak kamu daripada mengingati Allah. Dan (ingatlah), sesiapa yang melakukan demikian, maka mereka itulah orang yang rugi.



Ramai anak pun banyak ujiannya rupa-rupanya.

tasekM said...

kak.
aku baca n3 ni dr mula sampai habis.
sikit tak sentap.

dah baca komen ko.
sekarang.
aku nk sentap.

ha ha.





.

AZANI said...

rabbana hablana min azwajina wazzururiyatina qurrota a'yunin lil muttaqina

Assalam hidayatun
Assalam zam
Assalam sek

syukur pada rezeki yang dikurniakan, alhamdulillah.

ashley said...

Tas,
ko sentap??
aku minta maappp...sebab aku memang tau ko memang akan sentap bab bab nih..hihihi

AKU,
hihihi..
aku memahami perkara perkara 2 dalam 1 ni..
thanks..

Azani,
tak kata tahniah pun aku dapat anak sedara baru...cehhhh..
hihihihi

AZANI said...

assalam hidayatun
aku baca balik...tang mana yang aku boleh keliru...aku ingat kan kau dapat yang bongsu...

sirious...

anyway, tahniah, dapat anak saudara..

ashley said...

azani.
sejak bila engko jadi naga kuruih ni??

AZANI said...

he he...barney boleh....ha ha

Aku said...

Hah!!!.. Azani dah kuruih..????




Huarghhh.... HAHHAHAHAHHAHAHAA

AZANI said...

ok..ok.. that's it...barney it is

ashley said...

Barney tu ada ler ghuper sikit...!