Thursday, April 07, 2011

Mabuk Nasi..

Assalam,

Nampak gambar kat atas tu?
.
.
.
Cuba teka aku masak nasi apa?

A. nasi goreng China
B. nasi beriani
C. nasi beriani China
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
teeeeeekkkkk...masa dah tamat!
.
.
.
.
.
.
.
.
Jawapannya NASI BERIANI CHINA.
hahahaha..
.
.
.
.
Resepi memang nasi BERIANI...tapi rupa macam NASI GORENG CHINA!!

Cara membuatnya

1) TER lebih kan rempah berianinya so that nasi rupa macam dibubuh kicap.
2) TER LUPAkan diri nak beli kismis atau bawang goreng yang siap sedia.
3) Masukkan saja sayur campur jagung, peas dan karet sebab itu jer ada stok kat peti ais.

.
.
.
lain lain bahan sama macam buat nasi beriani.
.
.
.
hasilnya....Taaa daaaa..
DAPAT mender baru!!
Kan??

p/s
TAS,
amacam nasi beriani China aku...
sama tak INNOVASInya dengan cekodok tepung jagung engko?

sekian

5 comments:

tasekM said...

sama..
sama... kak..

tahap keyakinan diri memasak kita adalah setaraf.

taraf memandai2 namanya.
tapi sedap, kan...?
pedehal..!






.

ashley said...

TAS,
nasi aku Insyaallah sedap..takder masalah apa apa..
cuma rupa dia jer MENYERUPAI nasi goreng China..
hihihih

AZANI said...

salam hidayatun
sekali rasa pasti tak lupa...

Aku said...

Bukan nasik goreng hangus ka tu?


.

ashley said...

Azani,
jangan sekali rasa, serik tak sangga..

Aku,
sikit hari ni ko asyik membakor ajer kan?