Monday, October 18, 2010

Mengapa Wanita Memerlukan Lelaki? | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Mengapa Wanita Memerlukan Lelaki? | iluvislam.com + discover the beauty of islam
.
.
.
Salam,
Ini adalah cubaan meng LINK kan sebuah article dari iluvislam.
menarik article ni.
Sila baca, baca dan baca lagi..
Kalau boleh hafal TERUS masuk dalam serebrum..ngeh ngeh ngeh..IYE KER SEREBRUM?
Biology aku memang tak MANTOP. Aku memang tak tera BIO.
pass pun ala kadar.
Masa sekolah waktu subjek BIO, aku lebih banyak tidur dari berjaga.
.
.
Berbalik kepada article di atas.
Perempuan hari ini dah berganda jumlahnya dari lelaki.
Kalau tengok nisbah anak aku pun dah cukup hebat.
8:1
lapan pompuan : satu lelaki.

Hah..bila dah sampai waktu melepasi duapuluhan...ramai yang akan gelabah bab jodoh ni.
Mak bapak sibuk bertanya pada anak samada dia ada BOPREN ke tidak.
Mu ada gewe ke dak?
DIRI sendiri pula akan sibuk meninjau ke sana ke mari, menjeling ke sana ke mari kut kut ada yang berkenan ke tidak.
Kalau rupa agak MOLEK sikit, buat buat jual mahal..
Err..kekununnya nak pilih di antara reramai lelaki yang suka kat kita.
THE BEST MAN WIN la konsepnya!!
Err..kalau umur dah merangkak rangkak meningkat lagi la gelabah.
Mula nak mencekup mana yang ada atau suka kat kita.
TAK KIRA APA DAH WAKTU NI.
Macam desperado pun ada juga...
.
.
Hei...releksssssss la..
Tak boleh kah kita bertawakal sedikit.
Doa yang terbaik?
Berfikir menggunakan akal di kepala. Bukan kat kepala LUTUT!
Dan bukan juga membuta tuli mengikut hawa nafsu.
Hati yang tenang ialah hati yang mengingati ALLAH.
.
.
Sandarkan hati kepadaNYA nescaya Allah tunjukkan jalan.
Dan sampai waktunya Allah akan lapangkan jalan seluas luasnya untuk kita.
YAKINILAH..
.
.
Tak boleh jugak???
Tak yakin dengan qurat Allah?
Ish ish ish..
Lu pikior la sendiri...
Wa nak rehat..
haha..

p/s Artikel ini khas ditujukan pada adik adik aku...errr yang tak kahwin lagi laaaaa

sekian

11 comments:

DrSam said...

bila baca isu 8:1 ni...tiba-tiba tersengeh tak pasal-pasal...ish..ish..

tasekM said...

sat kak. saja la nk tanya. kot2 la ada sorang pompuan dtg kat hang tanya, bulih tak ai nk kawen dgn hubby yu. kita madu. kami pun mmg dah kenai lama...

hang jawab apa kak...?

:)



.

GPI SKSV said...

emm.. terbaca... walaupun tak ditujukan... tak kisah kan?

ashley said...

Dr sam,
you?
0:4?

TM,
kalau you?
hahaha..
soklan tu dah biasa jawab 10 tahun yang lalu..

GPI SKSV,
laaaa ishh..baca juga!

ashley said...

psstt..TM,
kalau I buat entry pasai cerita sepuluh tahun yang lalu tu agak agak ada orang nak baca tak?

tasekM said...

kak, sebenaqnya makin dah lama kawen nih... aku makin terbuka soal poligami tp dgn syaratlah. syarat yg tiny (hang kenai ke dak aku tak pasti) letak kt blog dia aku sgt setuju. kalau laki aku bulih ikut, aku redha kalau dia nk kawen lebih.

tapi. andai kata aku tak berlaki sok. aku kata andai kata. aku tak pernah terpikiaq utk menjadi yg kedua kepada sesiapa pulak.

cerita la kakkkk... org tak baca... aku baca!



.

kakpah said...

salam. kau kena jawab tag aku weh....

ashley said...

TM,
wakakakkaakakakaka...
aku tulis email ja laaa macam tu!!
tengok laaa..pada masa masa yang sesuai.

ashley said...

kakpah,
tag mender la pulok nih!

Nizam.Ariff said...

Kita kena selalu berfikiran positif, lebih selamat kan? Ituyang diajar, kan?


Tapi kan, cuba kita fikir, kalau-kalau Tuhan lambatkan atau saja tak kasi jodoh kawen ni, itu pun kudrat Dia kan? Apa nak buat..?

ashley said...

Nizam,
Biasalah...Kita kahwin ngan KARIER!
Hidup hoooraay hoooray tanpa susah susah nak pening kepala pikior pasal anak, pasal laki atau bini!
Ramaiiiii gak yang buat macam tu.
Dah payah sangat nak dapat jodoh...macam pilih antah dalam beras.
Aku pun ada empat lima orang kawan rakan sebaya yang tak kahwin kahwin..
Agak agak kempunan nak timang anak, bela anak angkat.