Tuesday, June 21, 2011

'Tissue'

Assalam,

Aku sentiasa pastikannya ada dalam tas tanganku.
Senang.
Bila bila kecemasan, ada bekalan.
Tak perlu panik.
Tak perlu susah hati.
.
.
.
Tapi kalau berjalan jalan dan tak bawa beg tangan, nasib aku la.
.
.
Untungnya kedatangan si'dia' itu very PREDICTABLE.
sebab musabab jadi PREDICTABLE kerana setiap hari aku akan menelan biji biji seperti kacang putih itu.
Satu biji satu hari.
Tepat waktu jam 10 pm.
sebab musabab aku menelan biji biji seperti kacang putih itu pun atas dasar tanah ladangku yang subur.
Nak buat macam mana.
Kurniaan.
.
.
.
Suatu hari, aku dan suami ke ALAMANDA.
Menikmati juadah di food court.
Hmmmm...
Sedap juga nampak gayanya Nasi Beriyani Iran itu.
Sepinggan dikongsi berdua.
GAYA PASANGAN ROMANTIK gitu..
haha
Air?
Air jambu pink.
Juga dibeli segelas dan dikongsi berdua.
Kalau dah tidur malam berkongsi satu bantal, takkan tak boleh sepinggan nasi dikongsi berdua kan?
Kalau dah tidur malam berkongsi satu tilam, takkan tak boleh segelas air dikongsi berdua?
.
.
.
'Alahai....tissue mana? tissue?' tanya POK CIK yang tak pakai spek itam hari itu.
' Laaa..lupa nak ambik tadi. Jap, jap, jap...kat dalam beg saya ada'
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

OPOCOT MAK EKAU!!!
.....hisssssh....apekehai pulak nak bagi PAD untuk DARLING Ai gabuih mulut dia kan?
hehehehehehehehe
.
.
.
tersedak NAFSU makan!


sekian

8 comments:

kucingorengemok said...

punca bergaduh kalau nak tidur sebantal tu, sah jadi berebut... hmm, adakah saya tak seromantik kak ash? hehehe

ashley said...

KOG,
mula mula kita kongsi bantal,lepas mengeroh tu kita tarik laaaa...
hehehe

ibundo said...

dulu-dulu pad tu ada tali kan..
masa anak aku kecik dulu dorang terjumpa benda alah tu yang aku letak dalam lemari.
tengok2 dorang dua tiga orang dah main topeng topeng kehkeh... kau bayangkan le tali tu disangkut sebelah kat telinga kiri sebelah kat telinga kanan.
weh.. dah banyak tahun aku tak bawak bekal tu dalam henbeg.

ashley said...

Ibundo,
yang jenis tali tu utk pompuan lepas beranak jer kakpah..

AZANI said...

dalam pada itu ....kita ada belli pad yang berempah tu...katanya buang toksik...
letak bawah tapak kaki, pakai setokin....

Aku said...

kak, walau akutidur sebantal setilam namun nak kongsi sepinggan payah sikit la....

mana cukup!

ada petua tak? hahaha...

tasekM said...

aku tak kongsi bantal.
aku rimas.

haha.



.

ashley said...

Azani,
aku teringin juga nak pakai yang tepek kat kaki tu..
ko rasa berkesan dan berbaloi tak?

Aku,
tak mau makan dalam pinggan, ko beli la TALAM..
tau TALAM?
kongsi 3 orang....ala ala ARAB gitu.

TAS,
...sebab ape agaknya tu.
aku syak tak sanggup kongsi PETA!