Wednesday, June 01, 2011

Masjid Terapung, Penang

Assalamualaikum,

Selalunya bila kita sebut Masjid Terapung, fikiran kita hanya teringat kepada sebuah masjid yang terletak di negeri Terengganu.
Sebenarnya ada satu lagi masjid yang telah dibina di atas laut dan diberi nama Masjid Terapung Tanjung Bungah di Pulau Pinang.
Walaupun ianya dikatakan terapung bukan bermakna ianya BENAR BENAR terapung cuma kelihatan berada di atas air jika dilihat dari jauh.

Masjid Terapung Tanjung Bungah ini dibina di atas laut persisiran dan menelan belanja sekira kira 15 juta dengan keluasan binaan 1295 sq meters.



.
.
.
.
...sesekali MAMARAZZI akan memunculkan diri bersama POKCIK spek Itam dan anak anaknya..
hahaha...

errrrr.....especially bila time cuti cuti Mesia ni kan?

p/s
kelihatan di dalam gambar ini anak lelaki mereka menunjukkan rasa keBUSANan dan keLETIHan yang TERamat sangat!

sekian

8 comments:

tasekM said...

selamat bercuti n selamat bergembira ye kakak.


.

ashley said...

TAS,
dah balik bangi dah sayang..

mama azfar said...

Di Puchong Perdana pun ada masjid terapung. Heee... ;)

Aku said...

masjid terapung juga boleh terjadi jika digantung tak bertali...

hahaha

kakpah said...

apasal kota hang tak cukup. Mana pi yang lain..

ashley said...

mama azfar,
Masjid ni yang pertama sekali dibina kat laut...lain lain masjid terapung kat tasik...even yang Terengganu tu pun.

Aku,
wei...apehei nye pulok nak digantung?
ko bior bebenor..

Kakpah,
satu, tukang ambik gambor.
dua,...dah ditinggalkan di UiTM.
tiga ..tengah merajuk..si budak Huda tu lerr.
.
.
Lenlain ader tu.

Gurindam Jiwa said...

Minggu depan saya akan cuba singgah solat di Masjid tu, insya'Allah. Baru ni tak sempat singgah.

ashley said...

GJ,
.
.
selamat singgah dan solat!