Monday, November 24, 2008

kalau anda pergi ke PEKAN

Salam, kalau anda berpeluang pergi jalan jalan ke Pekan..ye PEKAN??!!kat Pahang tu..apa yang anda boleh cari kat sana.
Errr..pontianak harum altantuyol?? ha ha ha..aku tak mau komen bab tu.
Aku pi ni pun sebab husband aku ada kerja kat sana..tak berapa lama dulu ni..
Okay ada sungai..wah besag la..jambatan pun panjang gak ni nak seberang!

Gambar kat bawah ni pulak..depan Istana..ooohhh ada istana Sultan Pahang rupanya. yelah..Pekan,bandar di Raja Pahang. Betui ke?? betui kutt..hangpa check la sendiri nu. Sebelah menyebelah ngan sungai jugak. Oh ye..dulu dulu sungai ialah jalan perhubungan yang penting. Patut la semua Istana di Raja tepi sungai. Macam pekan Kuala kangsar pun sama jugak!

Ni pulak?? Apasai pi tangkap gambark bontot orang nunggang kuda ni? Nak kabor kat kome dah sampai kat padang Polo Di raja..ooohhh ye ke?

Aku sudah sampai kat rumah tempat Tun Razak dilahirkan. WAh!!pencinta sejarah jugak aku ni!! kah kah kah..ye ke??

Hei..paling tidak aku tahu sejarah..ada seorang Perdana Menteri Malaysia yang dilahirkan kat rumah ni.Tau!!

Kome semua jangan tak tau...itu DAPUR!!Diulang sekali lagi!!DAPUR!

Dapur yang guna kayu untuk memasak..tak da penunu gas atau elektrik..Sebab tu kalau tak masak, dulu dulu orang kata tak berasap ke dapur???!!he he he..
















4 comments:

Brahimnyior said...

Saya tak pernah ke sana, tapi dapur kayu dalam foto mengingatkan keadaan rumah saya dulu.

Memang syahdu teringat zaman retro. Budak sekarang memang pelik tengok dapur kayu.

Anak-anak saya 'sure' terjerit-jerit kalau 'blackout' waktu malam... Tak biasa bergelap macam orang dulu-dulu..

xiiinam751 said...

ckLah pernah guna dapur macam tu....

Gurindam Jiwa said...

Tengah bulan pergi ke Pekan,
    Membeli belah singgah di pasar;
Memang berjalan luas pandangan,
    Tepi longkang pun nak bergambar?

;-)

hidayah said...

Brahimnyok,
Kalau pergi, boleh le nengok negngok tempat oghang..

Cklah,
Rumah nenda teman, itu le dapor nyer..

G.Jiwa,
Longkang ISTANA tuu..jangan tak tau!!he he he.