Sunday, May 06, 2012

TERBALIK

Assalamualaikum,

Semalam semasa aku dan suami serta dua anak aku dalam perjalanan menuju IPOH.. . . . tetiba..

..................menyiput le pulokkkk.....

PASTU KEDENGARAN...

NENNNG NONGGG...IYUT IYUUUUT IYUUUT..PONNN PONNN..
SILA BAGI LALUAN, SILA BAGI LALUAN.....

Beberapa motorsikal pasukan  penyelamat mencelah dan mencilok laju di antara kenderaan yang menyiput ini.

Aku dan suami tertanya tanya....

" Eksiden ke kat depan tu?" aku bersuara.

" Ambik kamera...get ready..." kata somi tercinta.

Fire Engine...neng nong, neng nong minta laluan pula.

Kami lagi suspense.

Pastu TRUCK TUNDA pasukan polis minta kami ke tepi.

Aduhaiiii...apekemender nya kat depan tu. 

Jalanraya bertentangan arus sudah lengang. Pastinya tersekat atau menyiput macam kami juga.

dan AKHIRnya...teka teki kami terjawab....



LORI TERBALIK di laluan bertentangan..


Bawa TONG TONG gas pulak tu.
Alhamdulillah apek tu tak apa apa.
dan takder tong gas nya yang meletup!!


Alhamdulillah...kenderaan kami terus melunjur laju selepas terhinjut hinjut di Jalan Istana kelmarin, Sabtu 5/5/2012. sekitar jam 2.30 pm.






p/s agak agak ada yang ngutip nombor tak...ishhhhh

Sekian....mak Ngah melaporkan dari Blog Dunia Perayau..

hehehehe

4 comments:

Encik H said...

hahaha...as usual, eksiden kat laluan bertentangan, tapi kat laluan tak bertentangan pun ada tempias kesan..

tasekM said...

iyut iyut bunyinya kak..?

kikiki...



.

Nizam.Ariff said...

apahal pelik benor bunyi ambulance tu?



kakakakka....

ASH said...

mr h,

as USUAL..mujur mak ngah tak sesibuk nolong..

TAS,
...lebih kurang gitu leer..itu bunyi MOTOR pasukan penyelamat kekdahnya!

AKU,
Blog tak dak link bunyi..kalau tidak, buleh le aku cuba menge link kan
btw...a
mbulance takder..bomba, pasukan penyelamat dan polis jer..