Monday, July 18, 2011

Jom merayap ke bukit..

Assalam,

Sabtu pagi..
Bergerak selepas Subuh.
Berkumpul di satu tempat yang telah ditetapkan.

" Pokcik, nak pergi mana pokcik?"

Ikut jer...
Jangan banyak soal.
Jangan banyak tanya.

" Eh, kena tanya laa..Kang tak bersedia pulak. Susah.."

Sediakan sandwich..
Okay.....siap.
Air mineral?
Siap....
Pakai pakaian yang sesuai dan sewaktu dengan nya.
Set!

SPEK ITAM...
Okay!! siappppp...





Ni kat mano ni?
jalannnnnn jerrr...jangan banyak tanya daaaaa.

Macam kat kampung aku jerr...

Ni jejak jejak seorang ANGKASAWAN negara nih.
Jangan memain!


Alahai...siapa pulok cik abang ni??
Letih?
Cik abang, jangan marah ye sebab AKAK ambik gambor.
Tengok posing bagus je atas batu tu.



Ni?
Kumpulan dari mano pulok?
mana le aku tau..




Hi there...Hi!!!!!





wuissshhhh...cam gayat le pulok!




Senyum cik kak senyumm
walaupun ngeri naik kat cerun tadi kan?
pucat pucat dan macam nak nanges..
hehehehehehehe


Yeahhh...We were here!!

In a place called BROGA HILL.



aummmmmm chak!!
peace peace kacang pis!

p/s
walaupun macam nak terkucil naik Broga, namun sampai le juga makcik tu!
POKCIK pula walaupun dah prepare SPEK ITAMnya...namun pi SADAIkan kat dalam VAN.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
adeh adeh adeh adeh...
awat betih ngan peha macam nak KREM ek?
hehehehehe

sekian

6 comments:

Azuan said...

tak pernnah sampai walau dekat je sebenarnya..haha

ASH said...

pergi le...
ada seorang nyonya kat situ naik 2 atau 3 kali sehari. semenjak 8 tahun yang lalu...
kerjanya mengutip sampah sarap yang ditinggalkan pengunjung!
.
.
.
kalau pergi, sampah,botol botol dan tin tin air,sila bawa balik sendiri!

tasekM said...

broga hill antara tempat yg nk pi tapi tak pi2 lagi...
laki aku bukan pesen suka memanjat.
nnti aku pi sensorang la...



.

ASH said...

Tas,
aku tak segest pi sensorang..
kut tergolek DOT siapa nak tolong angkat?
Ada satu part tu yang agak cerun...
lenlain okay jer..

Aku said...

bukit broga tu kat mana ek?
macam cantik je ... banyak lalang.
kalau musim bunga lalang, mesti lagi cantik.... bila musimnyer ek?

ASH said...

Aku,
.
.
Ko tau LEKAS? ambik tu arah ke noghori..keluar semenyih..cari University of Nottingham..dah kira tak jauh ler tuu..