Wednesday, December 14, 2011

Kita rehat dulu...

Assalamualaikum,

" Lehat dulu, lehat dulu!" laung peniaga peniaga di BAZAAR/ kedai sepanjang perjalanan aku dan suami dari Hotel Dar Janadriyah ke Masjidilharam.

Hotel kami terletak kira kira 850 meters dari pintu masuk masjid.
Perjalanan pergi balik dari hotel yang berlokasi di atas bukit itu terasa agak meletihkan.

'Hiburan' kami untuk menghilangkan letih semasa berjalan balik mungkin hanyalah laungan peniaga peniaga Bangladesh yang mencari rezeki di kedai kepunyaan Towkey ARAB ini.

" Murah, murah..sipuloh riyal, sipuloh riyal, lima riyal..murah murah..cantik cantik..Malaysia bagooossss "

Tapi aku tahu..yang SIPULOH RIYAL, lima Riyal tu barangannya sedikit sangat dan laungan laungan itu cuma DAYA PENARIK ke kedai mereka.
.
.
.
.

YA laa..siapa nak JAJA kat KAKI LIMA BARANG yang MAHAL! Iya Tak?


Apa apa pun kita LEHAT dulu LEHAT dulu...

jangan tomonung dan bermalas malasan cam badak kat bawah ni!!


atau membungkus dalam selimut macam KELAWAU ni..



Cuba cuba la lihat sekeliling..tinjau ke dapur tu..
boleh berasap ke tidak macam dapur Kakpah..hehe



Buat STEAK SELADANG ke...kan??



Aik?!!! anak sapo nih..babai babai cam gini?


hati hati nak wei...cuba tengok kat bawah tu ada aper?







Gajah ni takleh naik dah kat Zoo Melaka. Tahun 2006 masa last time pergi ada Elephant RIDE. SEKARANG dah penuh semak jer tempat tu.



Hmmm...kat Zoo tu ada tasik sebelahnya. Tapi malangnya tak dapat jumpa pula orang yang bernama TASEK.
sekian

7 comments:

kucingorengemok said...

harga barang dia jual semua pakai sifir 5, senang kira

kurusnya seladang tu kak!

Aku said...

Seladang tu macam kecik jer?

Ya g aku tengok kat zoo taiping besar.. Selembu

ASH said...

KOG,
tapi lembu lembu ngan rusa kat Zoo Melaka tu gemok gemok..macam demer ternak pulak kat sana.

Aku,
Perak = Seladang..tu yang lebih sesuai kat Zoo Tepen.

DrSam said...

saya tengok badak dan kelawar tu terus teruja mahu lehat-lehatkan minda dan badan...

ASH said...

Dr Sam,

" ya aiyuhal mudatsir.!!"
.
.
Bangun bangun...jangan dok berselimut walaupun sikit hari ni sejuk dan hujan jer..

tasekM said...

tu la tasek yg paling aku suka kat melaka ni kak...

:)



.

ASH said...

TAS,
aku perasan tasek tu masa dah nak balik..next time aku nak ber canoe la kat situ..