Friday, September 09, 2011

Isketambola...

Assalam,



Ketam adalah sejenis haiwan laut bercengkerang.


Di rumah aku, kalau ianya dimasak, maka berselerakan lah segala cengkerang merangnya.

Ianya digemari oleh semua ahli keluargaku.

Walaupun isinya sedap dan manis, memakannya agak leceh terutamanya kalau budak yang paling kecil di rumah ni minta untuk di per isi kan ketam buatnya.



Bulan ramadhan tempohari, dua kali keluarga ku mengadap masakan ketam.

Tapi kami hanya memperolehi ketam yang kecil.



Kalau dapat yang besar dan padat isinya, mesti lebih MANTOp.

.

.

.

.

Masak aper?

Apa lagi kalau bukan SANTAN BERLADA.

.

.

.

PEDAS pedas lemak maniss....



Hmmmm sedapnya!!


p/s
Hari ni kalau dapat makan ketam, kan ke BAHAGIAAAA!!!
haih...takder le yang comei comei kat pasar tadi

sekian

2 comments:

Aku said...

kak, cuba cari soft shell crab... tak payah susah2 nak kopek cengkerang tu.

ASH said...

Kat KL ni ada ke? kalau kat kampung aku tu, senang sikit nak cari..