Monday, November 04, 2013

Terima kasih Tuhan, aku redho..

Assalamualaikum,

Aku kira persinggahan sebentar 'mereka' cukup menduga.
Delapan minggu.
.
.
.
Ia sesuatu yang tidak disangka sangka.
Benar benar menguji jiwaku.
Perasaanku..
Hingga aku tidak tahu lagi untuk bereaksi.
Samada mahu bergembira dan bersorak ria.
Atau tergamam dan kaget dengan kehadiran 'mereka'.

Siapakah aku?
Seorang ibu yang mungkin telah mulai meluput sisa tenaganya.
Seorang ibu yang mungkin  telah mulai mereput kudrat mudanya.
Seorang ibu yang mungkin beritanya menjadi bahan tawa rakan sebaya dan rakan maya!

Kebenaran terserlah jua..
Samada ianya satu kurnia atau satu anggapan bala..
Terpulang..

Aku pasrah dan redho..
Siapa aku untuk menolak takdir?
Dan siapa kamu untuk mentertawakan KuasaNYA?

Dia MAHA PERANCANG!
kamu siapa?
dan aku jua....
siapa?

Ukuran hayat 'mereka'...biarpun sebentar...
tapi cukup untuk mendamaikan jiwaku..
Istimewanya 'mereka' terwujud dek kasih sayang aku dan dia..
Dan menunjukkan kasihNYA terhadap kami..
KekuasaanNYA yang TERAMAT HEBAT..

Bukan umur kami menjadi ukuran dan menentu..
Bukan juga tenaga kami..
Tapi DIA jualah PENGUASA ALAM!!
Juga PENENTU dan PENCIPTA KEJADIAN!

Maka kiranya JADI maka JADILAH..
aku redho...

Kiranya diambilNYA semula...maka pasrah jualah aku!
Bukankah dunia dan seisinya adalah kepunyaanNYA?

Sesungguhnya kehidupan ini adalah ujian..
begitu jua dengan kematian..


Aku redho ya Allah tentang kejadianMu ini..
Sebagaimana aku meredhoi kejadian malam dan siangMU..

sekian


No comments: