Saturday, February 21, 2009

Antara pelakon, politik dan kepura puraan..

Salam,

Dulu waktu aku kecil kecil zaman sekolah, memang aku selalu berlakon atas pentas. PRETENDING jadi someone else. Berlakon atas pentas sekolah...berpura pura...
Mewujudkan sesuatu yang bukan diri aku.
ITU DULU..
zaman sekolah.
Dah jadi sejarah. Sejarah diri aku.

Kini aku tengok senario politik masa kini dah ada pelakon yang mempromotekan diri untuk jadi Pemimpin Rakyat.
Kalau di USA, kita dah ada Ronald Regan jadi President USA terpilih dari golongan pelakon.
Kalau di India pula, Amitach Bachan, adalah geng pelakon yang aktif dalam politik.

Hmmm... kat Malaysia kalau ada pelakon yang terpilih jadi Pemimpin Rakyat, kira sama taraf le ngan Hollywood dan Bollywood..

Ha ha ha..

tapi apa nak hairan kan...betul tak?

Ramai gak pengundi pengundi yang sukakan pelakon/penyanyi/artis..jadi tak hairan suatu masa nanti golongan artis mungkin diangkat taraf jadi pemerintah negeri atau negara. Dah kaau memang ramai PEMINAT..so apa nak heran..
Lihat aktifnya orang response kat AF pun sudah la..Walaupun yang mengundi habis duit ribu ribu..tapi tetap sanggup BERKORBAN.

Pun begitu, ada juga aku lihat geng ahli politik yang tak ubah macam pelakon. Hidup penuh kepuraan...Lagi HEBAT..
Siang depan rakyat rupa lain, malam belakang rakyat, pula tukar jadi lain..
tapi siapa yang tahu??!!
Golongan ini lagi hebat lakonannya..lebih hebat dari GOLONGAN ARTIS sendiri!!
BERLAKON DAH JADI MACAM ASAM GARAM..

Inilah pentas DUNIA
betul tak?..

sekian.

No comments: